Sunday 19 June 2011

HARI NIE HARI AHAD PART 3

smbong ::::::::

lepas justin and adib dah pergi , aku menangis sebab jejaka idaman aku daa tinggal aku *poyo ja
dengan tak semena2 ade suara bisik kat telinga aku , "alah ninie , ko tak yah nak nangis2 lah , ramai lagi lelaki2 kacak kat dunia nei"
haha dengan tetiba semangat aku ada balik . cet x heran !

aku pon pergi la lepaking dengan membe2 aku tuu
ade 4 orang semua nye
perbualan kami .

membe 1 : wey ____ *name dirahsiakn , ko kawen bulan 12 nanti kn ?
ninie : ko nak kawen dah ke ? gatai la ko
membe 2 : bongok ! aku dah tunang mesti la nak kawen
membe 4 : ninie je kot yang tak nak kawen
ninie : waa mulut lu manyak langsi ma , egat pepatah kongsi "lug langsi lu mati der !"
membe 1 : hee korang nie .
membe 4 : ko pakai tema ape ?
membe 2 : hitam putih .
membe 1 dan ninie : nuh ! taex cicak !
membe 2 : ader aku kesah ? *sambil libas rambut
ninie : waaa ! boring nye ahad nie
membe 1 : eleh ! pastu ko tulis kat blog la ye ?
ninie : eh ! ko dah bace ke ? *mate bersinar2
membe 2 dan membe 4 : sudah tadi .
ninie : mesti korang jeles kn ? *hahaha gelak jahat
membe 1,2,4 : eleh ! xde mase la *muke sekupang
ninie : korang xde blog ! korang jeles !
membe 1,2,4 : nanti kitorang buat la ;
ninie : alah korang tak payah buad , sebab nanti korang buad semak.*buat muke macam takiya genji
membe 1 : tapi blog kn bes laa *akhirnye !
membe 2 : 2 la pasai
membe 4 : ko x abes2 dengan karot ko tu
ninie : ninie munchie laa
membe 1,2,4 : eleh !

e2 je aq nak tulis perbualan kitorang sebab yang lain sume 18sx . *hahhhahaha

daa sembang2 . tup2 daa azan maghrib , aku pon balik la rumah ,
pergi bilik air ambik wuduk sembahyang terus

__________________________________________________________________________________

lepas abis sembahyang , aku tak tahu nak wat ape dah !
waa boring nye
tetiba lagu justin bieber berkumandang

hati ninie : tak guna betul sape yang set lagu nei as ringtone aku
ninie : ko la sape lagi

ninie : hello waditukun
telefon : padan muka hang !
ninie : u pehal ha ?
telefon : kene tinggal dengan adib
ninie : u ni sape ?
telefon : justin bieber
ninie : u lagi , u lagi
telefon : i nak u
ninie : hey ! jangan harap lah !
telefon : please ninie *terdengar suara sayu teresak2
ninie : nangis ke ?
telefon : hahah kene tipu .

tuuut   ~~ tuut ~~tuut ~~

hati ninie : giler kot sebab aku tak nak kat dia
ninie : :p

pastu telefon bunyi lagi sekali

ninie : hello waditukun
telefon : hai
ninie : cari sape ?
telefon : rogayyah ade ?
ninie : mai mana pulak rogayyah nye nie ?
telefon : awak bukan rogayyah ke ?
ninie : cantik sikit encik . mana ada
telefon : salah nombor telefon la nie ye ?
ninie : tak lah salah nombor ekor . *dengan perasaan geram
telefon : garang nye ! nak kenal boleh ?
ninie : waa boleh pulak . *salah nombor tu sudah laa , nak kenal2 pulak
telefon : kalau tak sudi tak pela *suara serak macam nak nangis dah
ninie : i takde mase la *jual mahal
telefon : u buad ape ?
ninie : suke hati i lah . *sambil libas rambut
telefon : ok la awak nie
ninie : bye
 tuut ~~ tuut ~~

pastu sekali lagi aku campak ncet aku tu jaoh2 . pastu *tink hilang
ahh lantak lah .
pukul 8.3o aq tengok tv . waa berite
aku tengok je la berite tuu , ape yang die cakap aku pon tak paham
ahh ! un9 laa kejap

dah un9 aq tengok notifications aku ade 67 , request friends 76 . *waa gitu
p/s jangan percaya kalau percaya memang laa hahahhaha
aq pon main komen2 dengan sape pon aku tak kenal lah tapi lantaklah buad2 lah macam dah kawan 7 tahun .
haha
dah un9 lame2 banyak pulak mawimmawat2 yang kacau2 .
ahh off line jelah .
x gune punye mawimmawat2 tu ! *huhuhu

pukul 9.3o aku tulis blog untuk part 3 nie . sebenar nye takde idea tapi buad2 macam ade idea

lepas tulis blog *hanye angan2

aku tutup lappy ,
 hati ninie  : ape nak buad nie ?
ninie : buad la pape pon

aku pun tawaf laa rumah aku tuu , kot2 jumpa cicak tokek yang bermata mutiara
tengok2 aku betul2 jumpa *waaaa bes nyee e
mula2 aku tak perasaan , aku nampak bling2 je . aku pon try la dekat . rupa2nya tokek .
aku pun tangkap laa dengan titik peluh aku . .
akhirnya ! hahaha dapat jugak *waaa gitu
aku letak die kat dalam peti sejuk tempat keras . bagi dia tak lari . hahah
aku pon biar je la .
aku masuk dalam bilik nak cari ncet aku sebab nak kol anak ayam aku , nak bagitaw dia aku junpa cicak tokek mutiara

tapi sayang *mata merah
aku takde no fon dia *baru nak berlagak dengan dia sebab aku nak jadi kaya
 hati ninie : ish macam mana nie ? sape nak tolong jual ?
ninie : jual la sendiri
hati ninie : nak jual kat sape ?
ninie : tengok laa yellowpages , dail no dalam tu satu2 kot2 ade orang nak
hati ninie : gila !

aku tak taw la nak jual kat sape , haa ! tetibe teringat kat orang kaye pinang sebatang
jual kat dia jelah  , diakan kaye

ninie : hello nak cicak tokek mate mutiara tak?
kaya : eh ! ade ke ?
ninie : ade la , i jumpa tadi .
kaya : ok2 i nak

lepas 15 minit , dia datang naik limousin *waa lajunye .

ninie : nah ! bak 150 juta
kaya : no hal la der !
ninie :ok2 nie tokek nye
kaya : bia betul ?
ninie : betul la nie
kaya : nie bukan laa siot
ninie : dah tu nie ape ?
kaya : nie cicak kobeng sakit mata tiang !
ninie : hahah pergi balik lah *malu
kaya : waste my time je *sambil libas rambut

huh ! xgune , lepas tu aku tikam cicak 2 hidup2 sebab die lah orang pertama yang boleh tipu aku
pastu tengok jam dah pukul 12 *waa lamenye aku bunuh cicak nie

aku pun tidur ... zzzzzzzz

harap maaf jike ade yang terase , n abis laa ahad aku yang boring nie .